Χάρης Κωστελίδης
Xaris1.bmp
Ο Χάρης Κωστελίδης γεννήθηκε στα Θεοδόσια (Χατσιμπαεράμ) του Κιλκίς από γονείς καταγόμενους από το Πιρέτετε της Σεβάστειας.

Μετά από ένα τραγικό οδοιπορικό που περιλαμβάνει την Αργυρούπολη, την Σεβάστεια, το Ατκόζ και το Βατούμι, οι πρόσφυγες γονείς του αποβιβάζονται στο Καράπουρουν το 1919 και στην συνέχεια εγκαθίστανται στα Θεοδόσια.

Ο Χάρης έρχεται στην Θεσσαλονίκη το 1975 ξεκινώντας την επαγγελματική του σταδιοδρομία, παράλληλα με την συμμετοχή του στο χορευτικό τμήμα της Ευξείνου Λέσχης Θεσσαλονίκης, όπου και παρέμεινε μέχρι το 1988.

Στα καλλιτεχνικά δρώμενα του ποντιακού χώρου συμμετέχει αναπτύσσοντας το πολύπλευρο ταλέντο του τόσο στο χορό, όσο και στο θέατρο αλλά και στο τραγούδι.

Αποτέλεσμα αυτής της καλλιτεχνικής ανησυχίας είναι η διαδρομή του από την Εύξεινο Λέσχη Θεσσαλονίκης στην Καλλιτεχνική Στέγη Ποντίων, στους Ακρίτες Σταυρούπολης, στον Σύλλογο ΕΛ. Σερρών, στον Σύλλογο Αγίου Παντελεήμονα, στον Σύλλογο "Παρχάρ" Ρετζικίου, στον Φάρο Ποντίων και τελευταία στον σύλλογό μας.

Κατά την πορεία του αυτή, είχε την ευκαιρία να ταξιδέψει με τα χορευτικά και θεατρικά τμήματα σε πολλές πόλεις και χώρες με αποκορύφωμα το ταξίδι του στο Μόντρεαλ του Καναδά.

Οι εξαιρετικές του επιδόσεις στο θέατρο ξεκινούν από το 1980 στην Εύξεινο Λέσχη Θεσσαλονίκης με το έργα:

Τη Τρίχας το γιοφύρ' 87-88 Στο ρόλο του γιού του Χουλιαρά
Ο Ξενιτέας 83-89 Στο ρόλο του Μήτου με σκηνοθέτες τους Κυνηγόπουλο Μιχάλη και Κοκοζίδη Ηρακλή
Έρθαν οι εμπόρ' 83-84 Στο ρόλο του χωρικού με σκηνοθέτες τους Κυνηγόπουλο Μιχάλη και Παρασκευόπουλο Δημήτρη
Θεού πλάσμαν εν κι ο φτωχόν 86-87 Σε σκηνοθεσία των Κυνηγόπουλου Μιχάλη και Κοκοζίδη Ηρακλή
Το νερόν εσέβεν σ' αυλάκ' 80-85 Κωμωδία μονόπρακτο στο ρόλο του γέρου με σκηνοθέτες τους Κυνηγόπουλο Μιχάλη και Κοκοζίδη Ηρακλή
Ο Ανδρόνικον 85-86 Στο ρόλο του Σαντίνο, γιού του Ανδρόνικου με σκηνοθέτες τους Κυνηγόπουλο Μιχάλη και Νάνο Ευσταθιάδη

Με τον Φάρο Ποντίων έχει συμμετάσχει στα παρακάτω έργα:

Η Τριγώνα 83 Ως πρωταγωνιστής στο ρόλο του Ανανία σε έργο του Ευσταθιάδη
Ας έλεπαν τα ομμάτα μ' 85-90 Ως πρωταγωνιστής στο ρόλο του Δαμιανού
Το Δρακοπέγαδον 94-97 Στο ρόλο του Γιάννε σε σκηνοθεσία Βάσως Παπαχαραλάμπους

Με τους Ακρίτες του Πόντου έχει συμμετάσχει στα παρακάτω έργα:

Δεσποινίς 39 ετών Σε έργο του Δημήτρη Ψαθά και σε διασκευή Λάζου Τερζά
Τη τρίχας το γιοφύρ' Σε έργο του Δημήτρη Αθανασιάδη σε σκηνοθεσία Βάσως Παπαχαραλάμπους
Γενοκτονία Ως τούρκος χωρικός σε έργο του Δημήτρη Αθανασιάδη σε σκηνοθεσία Βάσως Παπαχαραλάμπους
Φώταγας Σε έργο του Παρασκευοπούλου σε σκηνοθεσία Βάσως Παπαχαραλάμπους

Με την Καλλιτεχνική Στέγη Ποντίων έχει συμμετάσχει στο έργο "Οι τελευταίοι" κατά το διάστημα 1990-1992 όπου υποδύεται τον χωρικό με σκηνοθέτη τον Κυνηγόπουλο Μιχάλη ενώ παράλληλα είναι και χορευτής του συλλόγου.

Με τον σύλλογο Πολίχνης έχει παίξει στις Εκκλησιάζουσες του Αριστοφάνη σε σκηνοθεσία Βάσως Παπαχαραλάμπους.

Στον Σύλλογο "Καλλιθέας-Συκεών" συμμετέχει στο έργο "Μασχαρευτά και τσακευτά" (2005-) και στο "Τσαναβάρ σα λάχανα" (2008-) παίζοντας με ιδιαίτερη επιτυχία τον ρόλο του "Πανίκα", ενθουσιάζοντας το κοινό, όπου κι αν παίζει.

Ως χορευτής ο Χάρης, από το 1984 έως και το 2006 συμμετέχει με τον Ξενοφώντα Σοφιανίδη στο χορευτικό του Λυκείου Ελληνίδων Θεσσαλονίκης, ενώ έχει διατελέσει 3 χρόνια χοροδιδάσκαλος στην Εύξεινο Λέσχη Θεσσαλονίκης.

Από το 2006 διδάσκει χορό στα μέλη του συλλόγου "Παρχάρ" Ρετζικίου.

Ως πρωτοχορευτης και χορευτής έχει λάβει μέρος σε εκδηλώσεις στο Γιοχάνεσμπουργκ, στη Γερμανία, Ιταλία, Σκόπια, Άγκυρα, Πολωνία, Σλοβακία, Σικελία, Μπέργκαμο, Κύπρο, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών μέσα από διάφορους πολιτιστικούς συλλόγους και σωματεία.

Untitled-29.jpg
Untitled-30.jpg
Untitled-32.jpg
Untitled-33.jpg